Diabetes, Malaria & Besøg af mor og far

Udgivet

Så er der igen gået 2 uger siden sidst, og nu skal I bare høre hvad tiden er gået med. Simon kom hjem efter evangelisationstur søndag aften, og om tirsdagen stod det på en 3 timers tur for at hente hans mor og far. Vi tog en taxa til byen Mwanza, hvor Else & Niels Arne ... [Læs mere]

En tur med skolen.

Klokken er lige nu lidt over ti om aftenen her i Tanzania og jeg, Simon, er næsten lige kommet hjem fra en tur med bibelskolen. Lidt baggrundsviden: Bibelskolen, som vi bor på, tager nogle gange i året afsted på evangelisationstur. De tager ud og holder bibeltimer i de kirker som ligger i den del af ... [Læs mere]

En lille tur på 1100 km

Udgivet

Tiden flyver afsted hernede. Vi har det godt, og syntes at det er vildt, at der allerede er gået 3 måneder siden vi kom hertil. Vores fokus i slutningen af september og starten af oktober har været rettet mod Missionærkonferencen her i Tanzania, som stod på fra den 5-10. oktober i Iringa. Torsdag morgen den ... [Læs mere]

Når hver dag ikke er en fest.

I dag er det d. 15 september. Kristine er sendt afsted til “Fellowship” i Musoma. Fellowship er for udenlandske kristne, som samles én gang i måneden, hvor man snakker og beder sammen. Jeg, Simon, er blevet hjemme i dag, fordi jeg ikke har det så godt. Her mener jeg ikke fysisk tilstand, nej det er ... [Læs mere]

Siden sidst…

Udgivet

Hov, hvor blev tiden af? Før vi har set os om er der pludselig gået 3 uger. Det er vidst tid til en opdatering herfra. Vi har nu været i Tanzania i over 1 måned, og vi begynder så småt at falde på plads. Vi har fået møbler i huset, billeder er blevet hængt op ... [Læs mere]

Klar, Parat, Skolestart

Det er blevet tirsdag, d. 21 august. Nu er det igen tid til en opdatering fra syden. Vi afsluttede vores Swahili undervisning i fredags, og sendte vores lærerinde tilbage til Dar Es Salaam. Det har været et hårdt forløb, men også givende. Vi har lært hvordan man opbygger sætninger på Swahili, så nu kommer arbejdet. ... [Læs mere]

Så gik der en uge… plus det løse.

Udgivet

Som overskriften lyder, så gik der en uge. Og nu er det tid til at få en opdatering fra os. Sidst vi skrev, sad vi på et hotel i Nairobi fordi vores fly var forsinket. Dagen efter blev vi hentet kl 5, og blev kørt til lufthavnen. Vi kom med flyet der skulle til Mwanza. ... [Læs mere]

Lige ved og næsten – ingen mand af hesten!

Nu er rejsen for alvor skudt igang. I går kørte mine, Simons, forældre os til Billund hvor vi skulle flyve fra. Vi var i billund ved halv fire tiden, om eftermiddagen, og her ventede vi på noget af Kristines familie, som også lige ville have en sidste farvelkrammer inden vi tog afsted. Farvel er aldrig ... [Læs mere]

Er i klar? Nej. Men Gud er.

Udgivet

Vores afrejse dato er ved at komme tæt på og hermed kommer det første indlæg fra os. Vi rejser den 1. August. Vi er spændte på hvad der venter os, og der kommer flere og flere sommerfugle i maven. Hele denne uge er blevet brugt hos Simons forældre, hvor vi bor indtil vi rejser. Tiden ... [Læs mere]